Sunday, October 16, 2011

pengubat hati


TAHUKAH KITA? Ketika Allah rindu pada hambanya, Allah akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yang isinya adalah ujian…

Dalam hadith qudsi Allah berfirman:

Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya.”(HR. Thabrani dari Abu Umamah)

Abu Said dan Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW. bersabda:

Seorang muslim yang ditimpa penderitaan, kegundahan, kesedihan, kesakitan, gangguan, dan kerisauan, bahkan hanya terkena duri sekalipun, semuanya itu merupakan kafarat (penebus) dari dosa-dosanya.
(H.R. Bukhari dan Muslim)

sahabatku...

Jangan sedih bila orang lain tidak memahami anda..
Tapi sedihlah karena anda tidak mau memahami orang lain.

Jangan sedih bila orang lain tidak mempercayai anda..
Tapi sedihlah karena anda tidak percaya diri sendiri.

Jangan sedih bila orang lain tidak memberi kesempatan kepada anda..
Tapi sedihlah karena anda belum buat persiapan.

Jangan sedih bila orang lain tidak menghargai anda..
Tapi sedihlah karena anda tidak bisa menghargai orang lain.

Jangan sedih bila orang lain menghina anda..
Tapi sedihlah karena anda membuat hina diri sendiri.

Jangan sedih bila orang lain memaki anda..
Tapi sedihlah karena anda bermulut jahat pada orang lain.

Jangan sedih orang selalu mengritik kita..
Tapi sedihlah karena anda tak pernah mau perbaiki diri.

Jangan sedih karena anda selalu jatuh..
Tapi sedihlah karena anda tak mau bangkit kembali.

Jangan sedih karena perjalanan hidup anda pahit getir..
Tapi sedihlah karena anda tak pernah belajar dari pengalaman.

INGATLAH..
Kunci masalah selalu ada dalam diri, bukan di luar.

:113::113::113::113:

Orang kata , semakin banyak kau beriman..
”Kau akn diuji terus bertubi-tubi..”

Orang kata , semakin banyak kau berbuat baik..
”Kau akn terus berdepan dengan masalah..”

Ini semua benar.. Menjadi org yg baik bukan senang..
Sebab itu.. ia terus ” Diuji supaya menjadi baik..”


sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

Friday, October 14, 2011

aktiviti dalam kelas

salam pagi hari semua....

ermmm bosan seyh ..di malam yang indah ni x tahu nk buat, nk buat esaimen pun tarikh hntar

lambat lagi so, biar la dulu..hikhik...esk ada klas pg..huahua malasnya sbb klas esk amatlah

mmbosankan.... tp klau kelas yg best+lecturer nya

best aku tetap fokus...fokus..fokus..(perasan bagus..hehe)

:131::131::131::131::131::131::131::131::131::131::131::131::131::131::131::131:

jom kita tgk apa yg boleh dibuat kalau kelas tu membosankan :

:t:borak dengan kawan yg duduk jauh :

mcm ni la..br lecturer x perasan korang tgh berbual...huhu


:h:snap pic....

kalau rasa penat blh je landing2 ye...mcm ni haaaaaa


:t:makan-makan


gula-gula wajib ada..


tapi jangan sampai
makan durian dalam kelas yer
nt bau satu kampus..haha




mood : teringin nk makan durian...:face24:
sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

Thursday, October 6, 2011

AL-HIJAB: best.

hai semua....jom g tgk wayang...(tetibe lak kan)
tapi citer ape ek...?
citer seram layan takk??
kalau layan jom kite tgk AL-HIJAB
best citer ni....elemen kejutan dan muzik yg mmg blh buat org yg sakit jangtung terus mati (eh, bahaya la plak kan)..so, sbelum tengok citer ni pastikan anda xde mslh jantung yer...hehe


sebenarnya aku dh tengok citer ni pada 30hb september ari tu...masa tu citer ni belum lg menjengah pawagam sebab citer ni ditayangkan pada 6 okt kat pawagam...tayangan awal diadakan kat upsi masa tu, so blh la aku tgk dulu...korang jgn jeles yer...pelakon2nya pun dtg skali tau..pierre andre, fatia n maimon mutalib ada datang....tapi aku xsempat nk gambar dengan dorang sebab lapar....x tahan nak beratur tnggu ambik turn nk bergambar...hehehe xpe lah boleh tgk pon kira ok la nox....


SINOPSIS FILEM AL-HIJAB
Rafael merupakan seorang pelakon yang tidak mempercayai kewujudan hantu. Suatu hari dia ditawarkan watak utama untuk membintangi sebuah filem seram. Dia yang terkejut dengan tawaran tersebut sangat teruja dan berusaha untuk menjiwai peranannya sebaik mungkin. Malangnya Rafael tidak berjaya memperolehi perasaan takut yang dapat memuaskan hatinya. Puas dia berkunjung ke tempat-tempat yang dikatakan berhantu tetapi tidak pernah melihat kelibat makhluk itu. Teman wanita Rafael, Qiss yang pelik dengan Rafael itu mengadu perkara tersebut kepada ibunya. Ibu Qiss kemudiannya memberitahu Rafael mengenai apa itu
hijab. Rafael berpeluang untuk melihat makhlus halus jika hijabnya dibuka.

Namun, hanya orang tertentu saja mampu membuka hijab tersebut. Rafael yang semakin buntu mencari seseorang yang boleh membuka hijabnya akhirnya menerima mesej aneh yang mengarahkan dia untuk pergi ke suatu tempat. Hanya di tempat tersebut hijabnya akan dapat dibuka. Sejurus sampai di tempat yang dikatakan, Rafael disambut oleh seorang makcik tua bersama anak perempuannya. Rafael hairan bagaimana makcik tua itu mengetahui hajatnya untuk membuka hijabnya. Rafael dibawa ke suatu tempat di ceruk hutan. Di situ makcik tua tersebut mula membuka hijab Rafael. Dari pandangan yang kabur, perlahan demi perlahan akhirnya Rafael dapat melihat sesuatu yang menggerunkan.

Dia berasa cukup gembira berbaur takut. Rafael meminta masa sehari untuk dia menggunakan ‘kelebihan’ yang ada pada dirinya itu untuk tujuan menjiwai watak lakonannya. Pulang kembali ke rumahnya, Rafael tidak menyedari ada ‘sesuatu’ turut menumpangnya pulang. Mula berasa tidak selesa, Rafael cuba untuk tidur namun gagal. Ada saja benda yang seperti mengganggunya. Setelah hampir 24 jam hijabnya dibuka, Rafael kembali ke rumah makcik tua tersebut untuk menutup kembali hijabnya. Berjayakah hijab Rafael ditutup semula atau dia terpaksa meneruskan hidupnya dengan ‘anugerah’ itu?



eh..eh..tetiba ada gambar dak gumuk ni hehehe...sabo jer lah yerrr

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

Monday, October 3, 2011

pelengkap hidupku

malam ini kulihat sebuah bintang, meredup di antara keheningan malam Yang tertutup dengan sebuah kata kehampaan Malam ini sang bidadara malam tak kunjung datang Dimanakah engkau berada saat rindu sudah menusuk di dada Saat hati sedang gundah gulana Sang angin malam membisikkan sebuah kata Dengan berjuta bahasa yang diiringi dengan rintihan rasa..........(adehhh, jiwang seh)

aku rindu pada dia (mr. koala)....sebab tu la malam ni entri jiwang nih...(ayat cam gatai jer sabo je lah yer) tapi seyes cakap cinta jarak jauh itu sukar....tp semuanya terpaksa kerana kami masing2 ada impian untuk dicapai..
kerana kerinduan itu malam ni dah 2 jam aku layan lagu PELENGKAP HIDUPKU ni....jom layan sesama kepada perindu2 yang juga merindui insan2 yg jauh tp sngt bermakna dalam hdup...
dia tiada dimata
tp dia ada dimana2...


video

aku bagai laut x bertepi dan x berkarang
aku bagai bintang yang x ditemani malam
melihat drmu ada senyum canda dan tawa yg membuat aku x mahu pergi darimu
teringat janji lamamu kpdaku
teringat aku teringat
teringat saat kau msh ada disini
temani ku sepnjang hari
bila kau pergi jauh ingtlah aku
bila ku disampingmu peluk tubuhku
bila kau rindu aku panggil namaku
ku datang menemuimu....
peluk erat jasadku
jangan lepaskan tetaplah kudisini arungi malam
kerna hanya dirimu
belahan jiwa
pelengkap ku di dunia
(best lirik lagu ni kan...aku suke sngt2)

mr. koala & miss koala
(rindu kamoo sesangat....!!!!)



sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

Saturday, October 1, 2011

nasib seorang penghibur

hai semua...
adoooii...chekk penat sbnrnya ni baru balik dari uptown...korang nk tahu nape penat??? xnak?? ermm, kira nak gtau jugak lah..sbnrnya penat kena kejar dengan badut.....hahaha bukan takut kan badut tu tp takut sebab dia akan bawa kita naik ke pentas....adusss u tahu ke makk ni takut naik pentas ok!!!!

ehh..apa kena lak kena kejar ngn badut dengan tajuk kat atas tu ye...erm sebenarnya dalam kelucuan dan kepenatan dikejar si badut tu pun hati kecil ni terasa sebak bila.....bila....bilaaaa....ermmm bila apa ekk?? huhuhu...bila terpandangkan nasib seorang artis yang popular pda zaman 80-an kot...selebriti tu namanya ZAITON SAMEON..semua kenal kan?? alah yg glamour dengan lagu menaruh harapan tu...
kat bawah ni ada gambarnya......haaa, kenal kan....


sedih sangat2 bila tengok dia kat uptown td...sbnrnya dekat dengan kolej aku ni ada la upacara perasmian uptown yg baru nak dbuka kt cni..malam ni kak zaiton sameon dijemput sebagai artis undangan...dia dah nampak x larat nak jalan (kena pimpin)...then, bila dia lalu depan org ramai, dia angkat tgn dan tnduk tp xde sorg pun yg salam ngn dia sdgkan suatu ketika dulu dia ibarat diva...semua berebut nak mnta t/tgn dia kan...
tp skrg...dia terpaksa ambik job yg ciput2...xpe la aslkn halal...cuma htku yg mmg ada taman bunga kt dalamnya rasa sngt sdh....inilah nasib seorg penghibur...

ingtlah bahawa kita tdk akan sntiasa dilimpahi dengan kemewahan kan....so, buat shbt2ku siapa pun kita artis ke, keje kilang ke...kita kena lah menabung masa muda2 ni supaya bila dah tua kita x perlu lg nk bersusah payah cari job...hbskan lah masa tua dgn membuat amal dan bertaubat...insyaallah, apa yg terjadi d depan mata boleh lah kita ambil sebagai iktibar...
buat kak zaiton kita doakan semoga dia tabah mgharungi kesusahan hdupnya kini...sbnrnya aku sngt suka dengan lagu menaruh harapan....:(

mood : sedih lagiiii.......:(

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...