Thursday, April 18, 2013

kuterima seadanya

 
 
ketika cinta pertama telah terlerai dari hati..rasa serik untuk mencuba buat kali kedua... biarkan cinta itu terus berlalu, mungkin dia tidak ditakdirkan untukku

untuk berdampingan dengan cinta sekali lagi aku memohon kepadamu ya allah, kau pertemukanlah aku dengan seorang lelaki yang sememmangnya telah kau tuliskan untuk memimpinku ke syurgamu. sesungguhnya aku sudah tidak mampu lagi untuk menyerahkan hati dilukai sekali lagi...cukuplah sekali ya allah....
 
 
Dari kata hati seorang wanita :

Tak minta yang SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sangat…
Tak minta yang bergelar USTAZ, sebab saya lagi jauh untuk bergelar USTAZAH…

Nak minta yang KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yang ada…
Nak minta yang HENSEM, saya tak la CANTIK sangat, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan…
Nak minta yang BERPANGKAT, saya hanya seorang HAMBA…

Cukuplah sekadar yang MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadanya …
Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama-sama mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina…
Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dalam susah dan senang mengharungi lautan dunia…

Sesungguhnya tugas pertama ku bukan mencari diri mu tapi mensolehahkan diri ku. Sukar untuk mencari soleh diri mu andai solehah ku tidak setanding dengan kesolehan mu. Janji Allah pasti ku pegang dalam misi mencari diri mu.


#imamku,hadirlah dalam realitiku#

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...