Tuesday, March 6, 2012

PERCUTIAN (part 1) : lost world of tambun





assalamualaikum..
hai si jejaka yang ensem dan si gadis yang manis

dah 2 hari balik dari LOST WORL OF TAMBUN tapi hari ni baru berpeluang buat entry tentang percutian tersebut. pada yang dah pergi mesti dah tahu kan...aku baru first time sampai kat sana..hikhik...apa yang boleh aku katakan ialah BEST...!!!!

aku pergi sana dengan mr. incik...aku rasa tambun ni memang sesuai lah untuk datang bersama-sama keluarga sebab kat sini ada tempat mandi, ada petting zoo, ada tiger valley...so, bukan setakat mandi lah..sbb kat sini kita juga boleh tengok nature view...sangat cantik....

bila masuk jer kita akan disajikan dengan kolam-kolam yang besar...hotspring tau...hangat...
tapi jangan exited sangat nak mandi lak sebab banyak tempat yang boleh dironda-ronda dulu....

first aku sampai tuh, my mr incik memang giler tahap jakun tengok air, maklum lah kitorang sampai pukul 1 ptg...masa tu memang panas giler...so, bila tengok air mula lah terbeliak mata mcm tengok hidangan ayam panggang dgn pulut kuning..aiseehh lapar plak...hehe

tapi aku memang x nak mandi dulu sebab aku plak terpegun tahap jakun nk kena pelangkung bila tengok nature view yang sangat chantekkk dan sesuai lah untuk take a picture ok!
so, dia msti mengalah...aku nak bergambar dulu..hehe jom tengok gambar kitorang...tak cantik pun tapi nk paksa korunk tengok jugak....:p

cantik tak pose macam ni??


ni dalam gua...kita blh tgk batu kapur yang mengeluarkan air..memang sejuk bila masuk dalam ni...ni betul-betul bukan buatan tau..

gajahhhhh...~~~


ni dekat tiger valley..besar doww harimau tu...tp tak blh nak snap sebab jauh sangat..aku lak guna kamera cap ayam jer...:)


ehem-ehem...:)


hahahahha

ularr.....exited sangat nak pegang ular ni...akhirnya dapat jugak pegang...:)


sekarang kita masuk ke petting zoo..ada banyak haiwan-haiwan jinak kat sini..tapi aku lebih suka tengok burung2 yang jinak ni..


ni burung merpati penghantar surat : berani dia landing atas kepala aku kan...jangan la ko membuang kat situ wahai burung

yang ni burung kecik-kecik...best tengok mereka makan

parrot.....takut nk g dekat sebab muka macam garang...hehe

ni KING COBRA....!


ok jom kluar...g tempat lain plak


ehhh...ehhhh....


masa untuk mandi lak...ni jer satu2nya gambar mandi sebab takut camera masuk air, maklum aku memang x boleh nampak air rasa kejakunan jepp...hehe


ala-ala balik honeymoon gitewww....haha


jommmm balikkkk....!!!!



ni bekal yang aku bawa dari rumah atas permintaan mr. incik....katanya dah lama tak makan masakan aku maklum la dh 4 bulan kami tak jumpa...klau kat kampung dlu setiap minggu aku akan masak then antar kat rumah dia sebab aku memang suka masak....sebelum bertolak balik aku tunggu dia habiskan kue teow goreng ni dlu...yang aku masak penuh kasih sayang...hehehe

psstt..pssttt....esok kami nk ke kuala lumpur lak...thanks to mr. incik yang sanggup datang dari KLANG ke TANJONG MALIM...esk y hantar awk yer...:)

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...