Tuesday, July 31, 2012

Bidang ini bukan pilihanku

 
 
naluri hati sendiri dengan naluri hati ibu sememangnya sesuatu yang sangat berbeza...lalu ketika menjejak erti kedewasaan, jiwa remaja memberontak untuk menurut kata hati... tetapi kehendak ibu tidak dipandang sipi, kerana dia aku ada disini.

kini aku menjadi seorang pendidik kerana ibu.
sungguh terlalu sukar untuk mencintai sesuatu yang tidak kita sukai...
ibarat kawen paksa...hehe
sudah genap 6 minggu bergelar guru tetapi minat terhadap bidang pendidikan masih lagi belum ada
macam mana nak buat ni
bangun pagi dengan rasa yang tidak bersemangat

bila berhadapan dengan pelajar, semangat untuk mengajar memang ada,
aku ingin mereka menjadi lebih baik dari diriku
tetapi kedegilan mereka membuatkan aku kembali rebah hilang semangat.

allahuakbar, ya allah berikan lah aku semangat untuk mencintai dunia pendidikan
anigerahkanlah aku nilai kesabaran yang tinggi
jangan biarkan kebencian tumbuh di hatiku

~~wujudkan rasa ikhlas dalam diriku~~

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...