Wednesday, August 29, 2012

aku tidak tahu dari mana dia datang..

 
 
 
aku diam tanpa bicara..berfikir dari mana hadirnya lelaki itu...entah kenapa kali ini rasa lain benar hati ini saat melihatnya. katanya dia pernah menegur aku di fesbuk sejak bulan januari 2012 tapi aku tidak melayan sehingga lah pada bulan 5 aku memberikan no. telefonku kerana katanya kami satu daerah jadi dia ingin mengenaliku. entah kenapa hati yang selama ini sukar nak bagi nombor phone pada orang tiba-tiba sahaja lembut hati. berulang kali 'dia' mesej sekali aku balas...tapi dia telefon bersebab kerana setiap kali dia telefon dia hanya akan mengingatkan aku tentang solat. kadang-kadang hati ini tertanya-tanya dari mana dia hadir..adakah hadirnya untuk menyedarkan aku untuk menunaikan solat 5 waktu pada awal waktu...kerana ada ketikanya aku lalai sehingga solat ku tidak terjaga waktunya.
 
 
ketika satu kejadian berlaku dalam hidupku hati ini tergerak untuk menghantar pesanan ringkas untuknya dan dia terus sudi membantu. alhamdulillah sekali lagi dia hadir ketika aku dalam kesusahan. dari mana dia datang?

sejak dari hari itu aku mula membalas pesanan ringkas yang sering dihantar bila azan berkumandang. sedikit-demi sedikit mula timbul rasa rindu dan aku sering menanti mesej daripadanya. kehadiran aidilfitri makin merapatkan hubungan kami apabila dia berani datang ke rumah dan pandai mengambil hati orang tuaku. ibuku sangat berkenan dengan akhlaknya itu. dan aku mula tersepit antara 'dia' dan 'dia'.

dia terlalu baik....sekali lagi terdetik dihatiku dari mana dia datang hingga membuatkan hati ini kekadang rasa tak keruan...ya allah seandainya telah tertulis di lohmahfuz bahawa dia adalah pemilik hati ini maka kau dekatkan lah aku dengannya dan andainya dia bukan milikku kau jauhkanlah dia dariku agar rasa cinta ini tidak memudaratkan aku suatu hari ini.
 
 
"aku tidak tahu dari mana dia datang, tapi yang pasti dia membawa cintanya sekali"

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...