Monday, August 6, 2012

Tart Nenas untuk mama

 
Tinggal 2 minggu lagi untuk umat islam menyambut hari raya. tapi hari raya kali ni rasa sayu hati sebab tak boleh nak buat persiapan hari raya bersama keluarga. cuti sekolah lambat. ari sabtu baru sampai kampung. sedih sangat-sangat...!!
*semalam abah telefon : 
 
abah : kak bila cuti?
aku : sabtu baru sampai rumah bah.
abah : lambatnye
aku : kenapa?
abah : abah ingat nak cat rumah tapi kalau kak tak ada tak jadi lah
***********
*pagi tadi mak telefon :
mak : kak balik hari sabtu?
aku : ye mak.
mak : tak sempat la buat biskut raya?
aku : tak sempat mak, nanti beli la sikit-sikit. popia gulung ngan siput ja dah buat...
mak : tart nenas?
aku : insyaallah sabtu tu kita buat tart nenas ye, ma tak payah beli la yang tu..ma buat jem nenas nanti ja balik buat biskut.
 *************
lalu bagaimana hati tidak sayu bila ibu dan ayah terasa aidilfitri tidak bermakna tanpa anaknya?
serius aku sedih. ayah tunggu aku pulang untuk cat rumah kerana aku mestia akan terlalu gembira bermain dengan warna. aku akan panjat tangga untuk cat sampai ke atas. hasrat abah untuk cat rumah tak dapat aku tunaikan sebab mustahil untuk cat rumah dalam masa satu hari kan?
 
hasrat ibu untuk makan biskut tart nenas air tangan anaknya pasti akan aku tunaikan. mak aku sangat suka makan tart nenas. walaupun malam raya aku terpaksa bersengkang mata sekalipun aku sanggup. demi ibu apa saja akan aku laksanakan. 
 
 #kasih ayah dan ibu terpahat di hati#
 

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...