Tuesday, August 7, 2012

kalau orang tak suka biarlah..janji aku suka.

 
Ada ketikanya dalam hidup ini keputusan yang kita buat lebih banyak dipengaruhi oleh kemahuan orang lain. adakah itu tandanya kita manusia yang baik? buat apa kita mengikut kehendak orang jika sekadar untuk menjaga hati manusia yang sebenarnya tidak pernah berpuas hati. aku belum lagi berjumpa dengan manusia yang mengatur hidupnya sendiri tanpa dipengaruhi oleh sesiapa sahaja. aku sendiri terpaksa membuat keputusan yang kadang-kadang bukan datang dari hati atau kemahuan aku. rasanya setakat ini hanya satu sahaja keputusan besar yang aku buat atas kehendak orang lain iaitu memilih bidang pendidikan sebagai kerjaya : ia kehendak ibuku. tak salahkan menunaikan hasrat ibu kerana aku satu-satunya anak gadis yang dia ada.

back to the topic yang aku nak cerita hari ini ialah tentang keputusan dalam percintaan. seringkali aku dengar soal cinta dipengaruhi oleh orang lain. semalam aku ada menerima telefon dari sahabat aku:

dia : beb, aku dah jatuh cinta lah..
 
aku : so? ada kaitan dengan aku ke?
 
dia : xde la, tapi kau kan doktor cinta
 
aku : (penghargaan ke perliaan aku tak tahu) ok citer.
 
dia : aku jatuh cinta dengan budak kelas aku dulu, tp dia x cantik la. dulu aku selalu kutuk-kutuk dia.
 
 sekarang ni aku suka. aku malu ngn kawan-kawan ngn lain
 
aku : luahkan pada dia. sebab rasa itu hadir antara kau dengan dia (terus aku letak phone)

ini satu lagi masalahnya, kenapa mesti malu pada kawan kalau dah cinta...pelik aku dengan manusia ni. aku sendiri pun jatuh cinta dengan orang yang orang lain tak suka.. macam-macam orang kata "tak sesuai dengan kaulah" "tak setaraflah" "tak......" "takkk...." dan macam-macam tak lagi....tapi sekarang ni atas kedegilan aku ni..kami dah 8 tahun bersama dan rasa cinta tu masih lagi mewangi seharum kasturi....guys peduli la apa orang nak kata bukan orang yang nak hidup bahagia tapi kita...cuba kau renung sejenak berapa orang yang pernah puji kau saat kau buat sesuatu yang baik??? tak ada kan....so pilihan di tangan kita...kalau orang lain tak suka biarla janji kita suka......rite???
smile and buat keputusan untuk diri sendiri

aku suka buat apa yang aku suka...orang lain peduli apa aku



sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...