Sunday, October 7, 2012

curang dalam diam

 

Dia termangu di depan muka buku. Dia Nampak kekasih hati ada di situ. Tapi kenapa disisinya bukan aku? Fikirannya buntu...nak buat apa pun tak tahu...dia seolah-olah beku terkejut atau terkaku, aku pun malas nak ganggu...takut dia naik hantu...

Dia pandang aku dengan mata berkaca...dia tunjuk status si dia suruh aku baca...apa lagi yang aku nak kata...aku pun diam tanpa bicara kerana ada kalanya diam itu lebih baik dari berkata lalu mengguris hatinya...

 
Aku lihat dia pejam mata...aku tahu macam mana sakit yang dia rasa...aku keluar dari ruang kamarnya, beri dia masa untuk mencerna apa yang baru dia terima...aku tahu dia kuat menerima kenyataan..kerana ini bukan pengakhiran...

Aku termangu melihat malam, aku berbicara dalam diam...kawan, lepaskan dia bersama angannya...lepaskan dia mencari kebahagiaan... dan kau temanku..insyaallah ada yang terbaik untukmu.

“lepaskan dia andainya itu pilihan dia...ada yang terbaik untuk kita...itu janji pencipta kita”
 


sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...