Monday, October 15, 2012

pelajarku : 4 DEDIKASI

 
4 bulan yang lalu. aku masuk kelas ini dengan 1001 perasaan. rasa gementar, takut, tak tahu nak cakap apa semua bercampur menjadi satu. kerana ini pengalaman pertama aku berhadapan dengan situasi di dalam kelas bersama pelajar-pelajar...

kini, aku menjadi lebih yakin....tak perlu nak rangka-rangka apa yang nak diperkatakan dalam kelas sebab semuanya akan keluar secara spontan. tetapi kebiasaan ini akan aku tinggalkan tidak lama lagi...

kelas 4D adalah kelas yang paling corot sekali di sekolah ini. dan aku merasakan inilah cabaran yang paling besar dalam hidup aku.. bukan mudah untuk membuatkan mereka minat untuk belajar. tapi aku yakin aku mampu laksanakannya...walaupun bukan membangkitkan semangat belajar untuk semua subjek tapi sekurang-kurangnya untuk mata pelajaran kesusasteraan melayu

kini setelah 4 bulan aku boleh dikatakan berjaya buat mereka minat pada mata pelajaran kesusasteraan melayu. dengan menggunakan kaedah yang menarik dan kepelbagaian ABM... aku melihat perubahan mereka dan yang paling menggembirakan apabila kehadiran pada hari isnin dan rabu (HARI ADA SASTERA)  adalah penuh. alhamdulillah!
 
jom layan saje gambar mereka ::::::
 

 melakukan aktiviti lukis sinopsis
pelajar di kelas hujung memang berbakat dalam perkara yang lebih praktikal



 
pembentangan dan santai------sebelum menunggu waktu balik





inilah pelajar pertama saya 2012..
kamu semua akan terus terpahat dalam kenangan cikgu






semoga satu hari nanti kita akan berjumpa lagi dan ketika itu kamu lebih berjaya dari diri ini






cenderamata untuk pelajar-pelajar 4 dedikasi yang banyak mengajarku erti kesabaran, kelembutan dan memberikan sejuta kenangan dan pengalaman.

"guru dan pelajar berpisah tiada"




sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...