Thursday, August 2, 2012

jangan hanya menunggu

 
Menunggu kehadiran seseorang yang telah pergi jauh dari kita hanyalah perkara yang sia-sia. jangan lah membodohkan diri sendiri hanya kerana janji yang telah dimungkiri. mungkin benar dia yang pergi itu tiada galang gantinya kerana tidak mungkin lagi wujud insan seperti dia dalam hidup kita. kenapa? kerana tiada manusia yang diciptakan sama. lagikan jari jemari kita sendiri tidak sama ini pula manusia. 

cubalah berfikir positif bahawa insan yang akan datang kepada kita nanti pasti akan lebih baik tetapi seandainya yang datang kepada kita nanti jauh dari apa yang diharapkan anggaplah itu tanggungjawab kita untuk membuatkan dia menjadi lebih baik. bukankah cinta itu bisa merubah seseorang kepada yang lebih baik?

sukar untuk melupakan masa lalu? ya itu aku tahu. jangan melupakan kenangan lalu walaupun ia menyakitkan itulah prinsip hidup aku. kerana sesuatu yang buruk berlaku dalam hidup kita ada sebabnya. kenapa mesti kita berusaha untuk melupakannya andainya kita tahu bahawa kenangan yang telah tertulis dalam ingatan tidak boleh dipadam. jadi biarkan ia menjadi pedoman hidup kita dengan harapan kita tidak akan mengulangi perkara yang sama lagi.
kenapa mesti memandang pada jalan yang entah dimana penghujungnya...kenapa membiarkan hati menjadi terbiar seperti lalang-lalang yang tumbuh pada jalan tersebut? LIHATLAH pada warna-warna yang ada pada payung tersebut.... keseriannya terserlah walaupun ia berada dalam semak...warnailah kehidupan kita seindah warna payung tersebut

"menanti sesuatu yang belum pasti tanpa berbuat apa-apa adalah perkara yang paling bodoh"

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

2 comments:

  1. hmm..i think i got sumthing from your sharing here pren..thank u..hihieeee

    ReplyDelete
  2. welcome dear...
    kekadang sukar untuk faham hati sendiri sehingga kita bertemu dengan orang yang senasib dengan kita...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...