Saturday, April 16, 2011

kerjaya pasangan : siapa yang patut dipilih sebagai suami??


salam semua...
Dah lama x mnulis sbb skrg ni tgh mood exam...sok ada 1st paper...doa2kan aku yer kengkawan....
tapi sempat lagi nk pokk pek pok pek kat cni....hee..saje release tensen jap...

haaaa...berbicara tentang kerjaya suami @ lebih tepat lagi bakal suami...haaaa.....jom pilih2..(mcm la blh pilih nk yg mcm mn kan...pdhl smuanya dh dtentukan).....korang nk yang mcm mn? cikgu...arkitekkk...jurutera...doktor...juruterbang... kerja kerajaan...askar...atau penulis blog (cam aku lerrrr..kalau pompuan la...) JOM KITER TGK YG MN LBH BERPOTENSI :::::::::::::::>>>>>>


1. cikgu, pensyarah
  • huhh...mmg ramai yg memilih pasangannya seorang pendidik maklumlaa banyak cuti kan....buktinya sekarang ni aku belajar kat universiti pendidikan....semua lelaki yang ensem ke x ensem ke semua dh dmiliki tau......ish2...cikgu2 laku cam pisang panas...AKU NK CR CIKGU GAK KE EKK...(smbil jeling gmbr seseorang...) huhh.....ssh nk cari cikgu yg single skrg (mengeluh....)..hehe

kalau cikgu ensem cenggini msti best belajar kan....tumpuan mmg 100% (pd cikgu tu la bkn pd pelajaran)..siapa yg suke cikgu ensem angkat tgn....ngeh3 kenapa guru lelaki sngt laku dipasaran jodoh..ermm bg aku sbb guru ni berpenampilan baik...kemas dan punyai jadual hidup yg teratur....tp bg wanita2 yg mlas nk gosok baju hr2 baik jgn pilih seorang guru yer sbb buat pngetahuan anda uniform seorg guru ialah : selaur slack, baju kemeja + tali leher...ha kalau pemalas jgn coba2 yahhhh.....!!!! lain la kalau korang dpt guru sukan...then klau dpt guru disiplin besedialah untuk lihat dia pulang dalam keadaan berserabai..mklumla bdk sekolah skrg ni ganas2.....yg plg pnting guru dipilih ats dasar cuti yg bnyk yer...sape stuju....???..(ermm,korg mmg kna stuju ngn aku lah...sbb ni realiti...)


2. arkitek
ermm..selalunya kan yang aku perhatikan arkitek ni slalunya sangat ensem dan bergaya....ishh...bestnyer dpt pasangan yang kacak bergaya (ishh..jgn berangan eija, mustahil arkitek nk kt ko) ermm..seorang yg kemas..dan teliti dalam membuat kerja..perghh...bahagiaaaa.....tp agak2 arkitek ni suke sepahkan rumah dengan kertas2 projeknya x...ermmmm ( mana aku tahu..pakwe aku bukan arkitek)


3. doktor 
sape yang nak doktor jadi pasangan hidupnya??? ermmm...tipooo la kome x mahu kan...aku pun nk...ehhh ENCIK KOALA SY jgn mrh yer.....klau dpt pakwe doktor agak2nya hr2 kome sumer pure2 skitkan..saje nk doktor ksayangan ubtkan...ohh indahnye...hakhak...tgk la gambar tuh : ermm knpa dr harus dipilih sbgai psgn anda.....sbbnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........................


doktor ni opkos la seorang yang sngt bersih orangnya kan.....then doktor ni slalunya mempunyai rauk wajah yang tenang..ermm pernah ke korang tgk doktor gelabah bila ada pesakit...xde kan, doktor sntiasa tenang....


***Tapi, kalau kau jenis cemburu buta, lelaki balik lambat dari hospital kau tuduh keluar dengan jururawat atau mana-mana doktor wanita mahupun pesakit, baik lupakan sahaja. Kalau kau tak boleh terima dia kerja lebih masa dan harus sentiasa bersedia untuk dipanggil bertugas bila-bila masa jikalau ada kecemasan, carilah lelaki yang bekerjaya lain. Bak kata kawan aku, biasanya wanita yang bekerja sebagai doktor, akan berkahwin dengan doktor juga disebabkan persekitaran dan budaya kerja yang sama.


Entah.
Aku mana tahu?
Aku kan cikgu.

4. tentera laut/darat/udara ::: juruterbang
haaa.....yg ni paling aku x suke ni...aisehhh (jgn ckp x suke nnti btul2 dpt bru padan muka ko eija)..xnak....!!!!!! knp xnak...??? ermmm sbb slalu kena tinggal waaaa.....(sambil jeling orang yang berkenaan...awk ada dlm list, tp mgkin akan ditolak sbb sy xnk ditinggalkan lagiiiii) aisehhh berbulan2 kna tinggal ohhh..tidak...!!! tp bg korang yg sememangnya seorang yg independent mampu hidup sndiri..kerjaya suami seperti ini pasti bkn halangan...apa yg pnting cinta yang sejati..cehhhh....pndai kan..

5. orang seni/pelukis/pelakon/penyanyi
org2 ini halus jiwanya...sesuai kot ngn mana2 wanita yg juga lembut orangnya....orang seni slalunya peka dengan perasaan seseorang....ehem2...ada x sesape insan seni ini yg baca blog sy (jgn perasan eija xde sape pon yg baca blog ko ni)....klau pelukis tu anda perlu bersedialah untuk menjadikan dinding rumah anda sebagai tempat 'dia' curahkan idea kat ctu...nnti jadi mcm dinding2 skolah tadika kan...hahahha...then..pelukis ni jgk perlu kan msa untuk bersendirian ok..so jgn ganggu dia...dorang ada mood tau...(cerita dr pngalaman aku la) ermm, kalau penyanyi n pelakon tu....ermm..kalau anda gadis yang tiada rasa cemburu...blh la....kalau aku....ermm xrela kepunyaan dipeluk2 orang lain.....(aku mmg tamak xmo kongsi2)...ngee~~~~

6. kerja gomen.
lelaki yang berkerja kerajaan ni paling diminati oleh makcik2 untuk dijadikan calon menantu...maklum la katenye masa depan anak mereka cerah klau dpt yg keje gomen ni..betul kerr.r.r.....ntah la....

7.penulis blog
yeah...yeahh....yg ni x tau la plak aku sbb xde pngalaman mengenali seorang penulis blog....tp dr segi akal logiknya la....best juga dapat penulis blog ni sbb dorang pastinya akan selitkan gambar2 korang dan akan bercerita tentang korang dekat blognya...so, korang mesti rasa kembang hidungkan bila dorang puji korang dalam blog kan...ahh perasannnnnnn!!!!!!

****nah selesai sudah aku mengkaji tentang mereka2 ini..ahakksssss.....ermmmm jgn marah yer wahai jejaka2 idaman malaya..........hnya sekadar pndangan saje...SEBENARNYA KALAU DH CINTA KITA XKAN PNDANG LAGI APAKAH PEKERJAANNYE KAN...

nota : ehem2...ketika korang baca ni...
aku masih lagi bukan milik sape2 yer..
:::::::::::::::hehehe:::::::::::::E. Z.


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::SI MUKA PLASTIK::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...