Sunday, December 4, 2011

Dugaan datang lagi...

pabila cinta memanggilmu... ikutilah dia walau jalannya berliku-liku... Dan, pabila sayapnya merangkummu... pasrahlah serta menyerah, walau pedang tersembunyi di sela sayap itu melukaimu..." (Kahlil Gibran)

kenapa selalu ada ujian dalam percintaan? cinta ku diuji lagi...dalam entri yang sebelumnya aku pernah menulis yang derita 4 bulan sudah berakhir (klik disini) tapi rupanya selagi hidup belum berakhir..selagi itulah masalah tetap ada...mampukan aku berhadapan dengan ujian ini sekali lg? terlalu sakit rasanya...aku perlukan kekuatan untuk melaluinya sekali lagi..

sebulan....sebulan masa yang ada untuk membuat keputusan sama ada cinta ini patut diteruskan atau dibiarkan ia berlalu...meninggalkan kenangan tujuh tahun yang sangat membahagiakan...teman apa yang harus aku lakukan?

aku yang pinta perpisahan..tp kenapa aku yang larut dalam derita yang aku cipta? dia pinta masa sebulan untuk dia merubah segalanya....dan masa sebulan itulah yang aku berikan padanya untuk dia buktikan yang kami tidak patut berpisah...sukarnya memahami hati sendiri...ada masanya aku ingin teruskan hubungan ini walaupun sukar...ada masanya aku seperti menyerah saja pada takdir...aku tidak boleh menipu perasaan ku sesungguhnya aku berdebar menanti tempoh sebulan itu...debarannya seolah-olah aku menanti saat diri ingin diangkat menjadi permaisuri hatinya..tp bukan itu...bukan itu...debarannya ialah debaran menanti saat diri dilepaskan atau tangan ini terus digenggamannya...

temanku, berdoalah semoga tempoh sebulan ini mampu merubah segalanya...aku tidak ingin hubungan ini berakhir dengan perpisahan...hanya dia yang aku cintai...maaf kerana mencoretkan rasa hati dsini, bukan niat meminta simpati tapi aku tak tahu pada siapa harus diluahkan...1/1/2012 tarikh keramat yang akan kutunggu sama ada aku akan terus menyulam impian bersamanya atau aku diberi pilihan untuk terbang bebas...meninggalkan segalanya....

sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

0 tinta pena sahabat:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...