Thursday, December 15, 2011

SEGMEN LYSSA FAIZUREEN | Saya , Blog Pelajar IPTA 2011



Salam hai…teman seperjuangan...
saya Rohan Ida Saswaliza bt Zolkifeli
saya ambik ijazah sarjana muda pendidikan kesusasteraan melayu
kat universiti pendidikan sultan idris
ok, sebab ambik jurusan ni ialah kerana minat lah...
bila saya sebut tentang sastera ramai yang akan cakap "ooo...suke jiwang2 la ni"
opsss....persepsi ni salah sama sekali tau...
sastera ni merangkumi semua nilai2 murni khdpn,
lakonan, tarian, kebudayaan, sajak pantun n segala bagai
puisi tradisional n puisi moden tu opkos la ada...
ni lah jurusan yang paling menghiburkan kot...
hahaha tipulah kalau saya kata x stress belajar tp
kos ni ada time stress tp ada time
mmg syiookk giler sbb
kerana ambik kos ni lah skrg ni sy dh
pndai menari, berlakon, dan segala bagai lah...

menyesal ke tidak? ermm...jwpnnya TIDAKK...!!
sy mmg bercita-cita nk jd chekkgu...
insyaallah, sy akan mendidik anak2 bangsa sebagaimana
chekgu sy mendidik sy
suatu ketika dulu

buat adik2 yang baru nk melangkah kemenara gading tuh..
pilihlah kos yang anda minat tau
sebab kita yang nak belajar bukan orang lain
then, kalau orang cakap elehh masuk 'u' pun belum tentu dapat keje bagus nanti
abaikan sahaja...dorg tu semua jenis yang nk melemahkan smgt kita jer
stdy dulu, dapatkan segulung ijazah
then lepas tu rezeki akan datang
dorang yg ckp mcm tu tuh
mampu ke masuk IPTA?
ok, semua
belajar bersungguh2 k
sama2 kita buatkan mak ayah bangga dengan kita
bye...bye..











sekadar berkongsi rasa, LIKE KALAU SUKA.terima kasih semua

8 comments:

  1. Salam kenal ..

    Niena singgah sini ye ..

    Niena nak ucapkan selamat maju jaya .. =)

    Niena sudah follow ..

    Jemput singgah & komen blog Niena ye ..

    (Klik iklan churp2 & nuffnang Niena ye)

    Jom daftar churpchurp d'blog Niena .. Dengan 1 klik , sudah dapat 20sen .. Churp2 lebih laju daripada nuffnang .. =)

    ReplyDelete
  2. salam kenalan, da follow. follow balik eh.
    masyeh. gud lark :)

    http://onlyshygurlz.blogspot.com/2011/12/segmen-saya-blog-pelajar-ipta-2011.html

    ReplyDelete
  3. good luck dlm stdy ye....dtg dr segmen yg sme..:)

    ReplyDelete
  4. singgh dr segmen yg same. gudluck fo ur future :)

    ReplyDelete
  5. gudluck yer

    http://nshuhailahz.blogspot.com/2011/12/segmen-saya-blog-pelajar-ipta-2011.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...